מה זה סולם שוודי ומאיפה הוא הגיע? (ספוילר: משוודיה)

סולם שוודי

שיתוף מאמר:

מה זה סולם שוודי ומאיפה הוא הגיע? (ספוילר: משוודיה)

אז אנחנו בפלייספורטס מדברים הרבה על מגוון סוגים של קירות טיפוס ולא תמיד נכנסים לעומק המושגים הנפוצים וביניהם המוכר ביותר הוא סולם שוודי (הידוע גם בשם סולם התעמלות, קיר שוודי, סורגי טיפוס, קיר טיפוס ביתי). אז מאיפה הגיע לנו הסולם השוודי, איך הוא הפך למוצר הפופולרי ביותר במדינות המתפתחות? ולמה כל אחד עם בעיות רפואיות במפרקים חייב להכיר את הסולם השוודי?

מתקן סולם שוודי – Top Next


הסיפור של הסולם השוודי מתחיל אי שם בתחילת המאה ה-19 בשוודיה על ידי מורה לספורט בשם פר הנריק לינג (נשמע קצת סיני אבל מבטיחים לכם שהוא שוודי!).
לינג עסק הרבה בפעילות גופנית ובעקבות מספר תרגילים לא נכונים סבל מדלקות פרקים שהלכו והחמירו עם הזמן ועם שגרת האימונים שהיה רגיל אליה לינג.
לאחר חודשים של חיפוש אחר תרגיל שיכול לעזור לו להקלה בדלקות הפרקים בעודו ממשיך בשגרת חיי האימונים שלו ועדיין מגביר את היכולות הפיזיות שלו.
הפתרון שלו החל מסולם פשוט שבנה מחלקי עץ שנמצא בסביבתו.

אבל איך זה הגיע לכל העולם?
לינג היה נחוש להפיץ את המצאתו המדהימה לכל אזרחי ממלכת שוודיה ובתעוזה אופיינית ללינג הוא פונה למלך השוודי ובתמיכתו הקים לינג את המכון המלכותי להתעמלות בשוודיה שם הטמיע את השימוש בסולם שוודי והציג את היתרונות הרבים לכל תושבי הממלכה אשר רצו לשפר את המצב הפיזי שלהם בשגרת אימון בריאה על סולם שוודי וקירות טיפוס.

עם השנים לאט לאט ככל שאנשים נחשפו להמצאתו של לינג וגילו את היתרונות חסרי התקדים שבו התפתח ייצור הסולם השוודי על ידי יצרני מתקני אימונים לספורטאים אתלטיים שהפכו את הסולם השוודי למתקן אימון מקצועי העשוי ממתכת איכותית, חזקה ועמידה גם למשקלים גדולים בעצימות גבוהה.
כך נכנס הקיר השוודי לכל מרכז אימון מקצועי שמכבד את עצמו, בין אם מדובר לאימוני ג'ימנסטיק, בלט ואפילו אימוני ג'ודו וקראטה.

איפה ניתן לראות היום שימוש בסולם שוודי?
היום ניתן לראות שימושים נרחבים בסולם שוודי או בקירות טיפוס במקצועות ספורט רבים ממקצועות התעמלות אומנותית דרך אימוני ספורט אתגרי ועד מכוני שיקום הנעזרים בסולם השוודי לטיפול בבעיות נפוצות בעמוד השדרה ובעיות במפרקים (עבור בעיות רפואיות מומלץ להיוועץ עם רופא לפני השימוש במתקן)

איזה תרגילים ניתן לבצע בסולם שוודי?
סולם שוודי וקירות טיפוס ביתיים הם מתקנים מושלמים למגוון ענק של תרגילים ואפשרויות אימון.
החל מתרגילי אימון בטן, אימוני התנגדות שריר, תרגילי מתח ועד תנועות להגברת גמישות השרירים והגידים. גם בטיפול משקם לאחר פציעה כזאת אחרת ניתן להשתמש במתקן בהמלצת רופא אורטופד מוסמך כאשר הוא רושם לך את התרגילים הנכונים, אופן האימון ותדירות התרגיל בהתאם לרמת הקושי ופציעה הספציפית.

למה אין לי סולם התעמלות כזה בבית?
תאכלס, לא הגיוני. היום בזכות פלייספורטס כל אחד יכול לפתוח אצלו מכון ספורט שוודי-ממלכתי אז אולי לא יהיה לך שיער בלונדיני אבל היי, לפחות תהיה בכושר 🙂
בפלייספורטס חותכים את פערי התיווך ומוכרים מתקני טיפוס ביתיים מהיבואן ישירות לצרכן. עם שירות לקוחות הטוב בענף ומוצרי איכות ברמה הגבוה ביותר אין מקום למחשבה שניה סולם שוודי איכותי יש רק בפלייספורטס.
אז אחרי כל הדיבורים על סולם שוודי אתה כנראה מת להתחיל, זה הזמן ליצור איתנו קשר וליהנות מציוד מקצועי עם ייעוץ שיודע לטפס על הקירות. רק אזהרה אחת, ברגע שתתחיל לטפס זה עלול לגרום לך להתמכרות קשה – ראה הוזהרת.