איזה סגנונות אימון ניתן לבצע על קיר טיפוס ביתי?

סגנונות אימון קיר טיפוס ביתי

שיתוף מאמר:

איזה סגנונות אימון ניתן לבצע על קיר טיפוס ביתי?

איזה סגנונות אימון ניתן לבצע על קיר טיפוס ביתי?
הרבה מלקוחות פלייספורטס פונים אלינו עם שאלות בנוגע לאיזה תרגילים ניתן לבצע, מה האופן שבו משתמשים במכשירים ובאילו אזורי שרירים האימון בקיר טיפוס ביתי יכול להעניק לגוף שלנו.
במאמר זה נעבור על מה זה בכלל קיר טיפוס ביתי? ומה הדרך הטובה והבטוחה ביותר להשתמש בו על מנת להרוויח אימון איכותי ככל הניתן תוך שמירה על בריאותנו.

במאמר נדבר על:

מה זה קיר טיפוס ביתי?

כאשר מדברים על קיר טיפוס ביתי צריך לזכור שההגדרה יכולה להיות מאוד רחבה, לפעמים מדובר על מבנה חבלים או אפילו עץ ובמקרים מקצועיים יותר קיר הטיפוס יהיה עשוי מפרופיל מתכת איכותית וחזקה המיועדת למינימום תחזוקה והנאה מובטחת לאורך שנים רבות. מתקני טיפוס ביתיים לא חיבים להיות אפורים ומגושמים, כיום פלייספורטס מציעה מגוון רחב של מוצרים המיוצרים באיכות הגבוה ביותר עם פרופיל מתכת חזק ועמיד בשילוב של קשת רחבה של צבעים. מצבעי קרם שמנת חמים המתאימים לחלל מודרני ועד לצבעי פסטל מקסימים שיגרמו לילדים לרוץ כל יום אל מתקן הטיפוס ברגע שפותחים את הדלת.
בנוסף ישנם צבעים מעט יותר בולטים שמוסיפים נקודת עניין ועיצוב לחלל הבית או לאיזור אימון ייעודי בבתים מודרניים. 

מה זה סולם התעמלות ואיזה סגנונות אימון הכי נכונים לו?

סולם התעמלות אינו דבר חדש, במשך עשרות שנים ספורטאים ואתלטים רבים מרחבי העולם בוחרים להשתמש בסולמות התעמלות על מנת לבצע מגוון רחב של תרגילים המתאימים להרבה ענפי ספורט ויכולים להועיל בהמון מקצועות ספורט אחרים. לכן, סולם התעמלות הוא אחד מהדברים החשובים ביותר כאשר רוכשים קיר טיפוס ביתי ועל ידי כך ניתן לנצל את הסולם בשילוב מתקן טיפוס ביתי כדי ליצור לדוגמה: תרגילי מתיחה המשפרים את גמישות השרירים ומגבירים את עמידות הגידים בפני קריעות פציעה. בנוסף הרבה מתאמנים משתמשים בסולם התעמלות בצמוד לקיר טיפוס ביתי כאשר הם מעוניינים לעצב את שרירי הגב העליון, הזרועות ושרירי התאומים. סולם התעמלות הינו אחד משלל פתרונות איכותיים למי שמעוניין גם במתקן שיקומי לטיפול בפציעות אימונים וגם במי שמעוניין להגביר את יכולת השרירים ולהעלות את מגבלות הגמישות בגוף. כמו כן, סולמות התעמלות מוכרים גם במכוני פיזיותרפיה שם הם משמשים בין השאר כדרך לאימון השיווי משקל לאחר תאונה או פציעה פיזית. 

איך אימון נכון בעזרת קיר טיפוס ביתי יכול לשפר את בריאות הגוף?

היתרון הענק כאשר אנו בוחרים להתאמן בקיר טיפוס ביתי במקום מכשירי משקולות למינהם אנו לא מעמיסים על הגוף שלנו משקלים חיצוניים ובמקום זאת אנו משתמשים במשקל הגוף שלנו על מנת לבצע תרגילים מורכבים ומאמצים במיוחד. שיטה זאת של שימוש במשקל הגוף ולא בעצם חיצונית להגברת האימון הופכת את תרגילי הספורט בקיר טיפוס ביתי לבטוחים במיוחד. כך אנו מונעים עומס יתר על שלד הגוף ומעניקים הזדמנות אמיתית לשרירים להתפתח על פי היכולת הטבעית שלנו ובעזרת זה אפשר להפחית עד כדי למנוע לחלוטין קריעות בשרירים ופציעות ספורט כמו שברי מאמץ ודלקות בגידים.

בין אם אתם מבצעים את האימונים בקיר טיפוס סתם כדי להראות טוב יותר בחוף הים או מתוך מניעים בריאותיים אתם יכולים להיות רגועים שהמתקן בו אתם משתמשים מבית פלייספורטס הוא איכותי, בטיחותי לשימוש ולא גורם לנזק בריאותי בגוף לאחר אימון. מתקני פלייספורטס מותאמים לשימוש ביתי וניתן לבצע בהם תרגילים גם ללא מאמן צמוד אלא רק על ידי הקשבה לגוף והבנת המגבלות הפרסונאליות שלנו.