אמבטיה לטיפול בבעיות רפואיות?

אמבטיה לטיפול בבעיות רפואיות

שיתוף מאמר:

אמבטיה לטיפול בבעיות רפואיות?

סגולות רפואיות באמבטיה?

לאורך ההיסטוריה יתרונות האמבטיה היו ידועות לרוב וגם בתקופות בהן לא ידעו להסביר את כל המדע שמאחורי טיפול באמבטיה ידעו זקני השבט, רופאי העיירה ורב הקהילה שמטיפולים וטבילות באמבטיה יכול לצאת רק טוב.
יחד עם זאת, חשוב להדגיש – מאמר זה אינו מאמר רפואי ואינו מהווה תחליף לטיפול או ייעוץ רפואי. אנו כותבים מתוך נסיון אישי, תגובות וסיפורים של לקוחות מרוצים שבחרו לרכוש אמבטיה מתקפלת לטיפול רפואי בבית שלהם ובנוחות שלהם.

לאילו בעיות וטיפולים מתאים שימוש רפואי באמבטיה?

ישנו מגוון רחב של יתרונות בשימוש באמבטיה לצורך טיפול רפואי-אלטרנטיבי, לא פולשני וניתן להתאמה לכל אחד בשימוש יום יומי ומתאים למספר גדול של בעיות רפואיות. החל מטיפול בטחורים בעזרת אמבטיית מלח קרה, שיפור המערכת החיסונית בעזרת תרגילי טבילה מחזוריים, האצת פעילות הלב והעלאת קצב הדופק, העשרת הגוף במינרלים ומלחים החסרים בגוף (זה אולי אפילו יכול להחליף תוספי תזונה?), סיוע באיזון הורמונלי ועוד המון יתרונות שפשוט לא יכולנו להוסיף את כולם גם בגלל כמות המידע וגם בגלל שבהרבה טיפולים ידועים אין מספיק התבססות מדעית של מחקרים עם תוצאות חד-משמעיות שיכולנו לקחת ומהם ולסמוך עליהם ברמה כזו שנרשה לעצמנו לפרסם את המידע באתר פלייספורטס שעוזר לאלפי אנשים לנהל אורח חיים בריא ורגוע. אז אספנו המידע שראינו לגביו הכי הרבה הוכחות מדעיות ויצאנו לדרך. 

טיפול בטחורים בעזרת אמבטיה?

הרבה מטפלים אלטרנטיביים שעובדים עם האמבטיה המתקפלת של פלייספורטס כחלק מהעבודה היום-יומית שלהם ממליצים בטיפול של אמבטיות חמות שניתן להוסיף להן מלחים ושמנים אתאריים, אחד המלחים שחזרו עליו בהמלצותיהם היה מלח אנגלי או מלח אפסום שמספק הקלה בטחורים והפחתת הכאב על ידי הוספה שלו בשימוש קבוע לאמבטיה חמה.
מהצד השני של הטמפרטורה, יש מקרים מסוימים של טחורים בהם הטיפול במים חמים עלול להיות מזיק יותר ממועיל (לכן חייבים להתייעץ עם רופא לפני כל שימוש שהוא!) ובמקרים האלו המליצו המטפלים על טיפול הרבה יותר בטוח ללא הוספת מלחים ושמנים – חצי אמבטיית קרח.
הרעיון של חצי אמבטיית קרח הוא לקרר באופן ממוקד את אזור הכאב בטחורים, "מכת הקור" של האמבטיה באזור ספציפי יעזרו לאזור ולשרירים המקיפים אותו להתכווץ, להזרים דם ועל ידי כך להפחית את עוצמת הכאב. נכון מדובר בטיפול זמני אך אם נוהגים בו באופן מחזורי ניתן להפחית את הכאבים ברמה מאוד משמעותית במקרים רבים. ישנם גם הממליצים לשלב שהייה ארוכה באמבטיה פושרת עם מריחת קרם ייעודי לטיפול בטחורים פעולה העוזרת לעצור את החמרת הטחורים והדרדרות המצב הרפואי.

אמבטיה לטיפול בטחורים

כמה זמן לוקח לטחורים להבריא בטיפולים קבועים באמבטיה?

אין פה חוקים ומספרים קבועים, כמו בכל מצב רפואי גם כאן המצב יכול להשתנות מקצה לקצה בין מטופל אחד למקרה אחר. בהרבה מקרים של טיפול אינטנסיבי באמבטייה לטחורים ניתן לראות שיפור בכאבים והחלת תהליך התכווצות המקום הפגוע בפרק זמן של 10-20 ימים בממוצע. במקרים שלא חל שיפור במצב הרפואי בפרק הזמן הזה מומלץ עוד יותר להתייעץ עם רופא מומחה לטיפול רפואי ממוקד.

שמן קוקוס, שמן עץ התה בשילוב באמבטיה?

על פי מחקר שנערך ע"י SpringerNature בשנת 2012 שם מראים את יתרונותיהם של שילוב שמנים באמבטיה כמו שמן עץ התה שמסייע בטיפול בפטריות ובקטריות בעור שאחרת עלולות להוביל לזיהומים חמורים אם לא מטופלים כראוי. כמו כן אפשר היה לראות שטיפול קבוע באמבטיות אלו מסייעות בהפחחת גירודים בעור, חתכים בעקבות עור יבש והתקלפויות למינהן. גם לשמן קוקוס יש סגולות ידועות וגם הוא יכול לסייע בטיפול ואף למניעת טחורים הודות לתכונה מדהימה שעוזרת בהקלה של עצירות – אחד הגורמים העיקריים להיווצרות טחורים.

שמנים ומלחים לטיפול באמבטיה

אמבטיית אלוורה – טבעי, מדהים וגם אם לא מטפל זה בטוח מרגיע

שאנחנו מדברים על אמבטיית אלוורה חשוב לציין שלא מדובר במריחת קרם גוף כזה או אחר שכתוב על האריזה שלו "בתוספת אלוורה". אנחנו מתכוונים לצמח האמיתי, חצי-עלה עד עלה אחד שנלקח מצמח אלוורה שגדל אצלכם במרפסת, מעט חתכים לאורך העלה כדי לעזור להפרשת השמנים מן העלה, לזרוק לתוך האמבטיה והופה הנה לכם אותה אמבטיה שנהגה קליאופטרה להתפנק ביום ההולדת שלה.
אלוורה ידועה בסגולותיה הרפואים ולא נרבה לפרט אותם כאן רק כמו בכל טיפול באמבטיה יש לשים לב שגם במקרה הזה מטפלים באזורים בהם אין פצעים או חתכים פתוחים שהם עלולים לגרום לתחושת צריבה לא נעימה.

אלוורה לטיפול בטחורים

למה ספורטאים ודוגמנים עושים טבילות באמבטיה קרה?

אנחנו בטוחים שלא הצלחת לפספס את גשם התמונות של ספורטאים מפורסמים טובלים באמבטיית קרח או באמבטיה של מים קרים. מרונאלדו, מסי ועד לברון ג'יימס, ביונסה וכל משפחת קרדשיאן היקרה – כולם משתמשים באמבטיה לאחר אימון קשוח או לזירוז הריפוי בפציעות מקומיות.
לפי מחקר של מגזין הרפואה PlosOne אשר רצה לבדוק את השפעותיהם של אמבטיות חמות-לקרות על בריאות רפואית, תחלואה במחלות נפוצות והשפעה ישירה על איכות חיים ופרודקטיביות. המחקר נערך ב-2016 ועודכן שוב ב-2018 ניתן לראות תוצאות עקביות עם 79% מהמשתתפים במחקר שארך 30 ימים רצופים הראו שיפור מטורף למי שהיה בקבוצה שביצעה אמבטיות קרות מיד לאחר מקלחת-חמה-קצרה. ירידה של 29% בהיעדרות מהעבודה בעקבות מחלה לעומת הבדלים מינורים באמבטיות פושרות עד חמות. מכאן ניתן להבין את כל ספורטאי העילית שבוחרים לטבול באמבטיה שוב ושוב ומדווחים על יכולת ריפוי מהירה של פגיעות בשרירים, ברקמות עמוקות וטיפול חסר תקדים בדלקות באזורי חיבורים (דלקות בברך, דלקות בכתף וכדומה). נכון, באותה נשימה המחקר לא הראה ירידה חד-משמעית בתחלואת הנבדקים במחלות שונות.

אמבטיית קרח לספורטאים

טיפול באמבטיה לשיפור איכות החיים?

באותו המחקר אפשר גם ללמוד על שיפור באיכות חייהם של מי שהיה בקבוצה שטבלה באמבטיה חמה-ל-קרה, הרעיון פה הוא לקחת את השימוש היום יומי באמבטיה צעד אחד קדימה. לכן הרבה ספורטאים מפורסמים משתמשים באמבטיה מתקפלת שמיועדת במיוחד לטבילה טיפולית. בהרבה מקרים תוכלו לראות באינסטגרם ובטיקטוק את הסלב קופצים מאמבטיה מתקפלת אחת לאמבטיה השניה בצמוד אליה, למה הם עושים את זה? המטרה היא בדיוק כמו תוצאת המחקר, שיפור איכות החיים והמערכת החיסונית על ידי טבילה באמבטיה חמה ומיד לאחר מכן קפיצה ושהייה באמבטיה קרה.


פשטות השימוש באמבטיה מתקפלת

כן, מישהו כבר חשב עליך. אין צורך שתתקין אמבטיה גדולה ויוקרתית בחדר הרחצה שלך. אין צורך להוציא כספים על שיפוץ, או להרחיב את מקום המחיה כדי ליהנות מפלאי האמבטיה. ניתן פשוט לשלוף את האמבטיה המתקפלת ממקום אחסונה, להתקין אותה כהלכה תוך רגעים ספורים ולהתחיל למלא אותה במים חמימים וסבון נפלא. ובדגם שנסקור בעמוד זה, אפשר לעשות יותר מאשר פשוט להתפנן עם המים. בדגם זה יש אפשרות לראות סרטים, לכתוב מסמכים ולקרוא אימיילים (בין שאר דברים). נגיע לזה בהמשך.

באופן עקרוני, נפלאות האמבטיה המתקפלת מאפשרות לך להתקין אמבטיה איפה שאתה רוצה, וליהנות מאמבטיה נפלאה בכל זמן, לא משנה אם כבר יש לך אמבטיה בבית או לא. גם אם יש לך חלל רחצה קטן, ובעיקר אם אתה רוצה קצת זמן איכות עם עצמך. למעשה, האמבטיה הזו יכולה להתאים גם לילדים שרוצים להתפלש קצת במים, ואפילו לילדים שלא ממש מבינים את הקטע של מקלחת בעמידה או פשוט לא רוצים להשתמש בה. ובתור טיפ למתקדמים, ניתן להשתמש באמבטיה המתקפלת גם בימות הקיץ – כבריכה קרירה ומרעננת.

מה עכשיו?

כדי לשמוע עוד פרטים לגבי אמבטיה קסומה ומתקפלת שתסב לכם הנאה רצופה, ולהבין איך היא יכולה להיכנס בחלל מגורים נתון ומה עוד ניתן לעשות איתה, אפשר להשאיר כעת פרטים בטופס (ממש כאן), או >התקשרו כבר עכשיו<

המידע בכתבה זו אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי והוא נועד לשם הרחבת הידע האישי של הגולשים/ות בלבד. אין לראות במידע המוצג עצה רפואית, המלצה ו/או חוות דעת מקצועית.