איך לעודד פעילות גופנית אצל ילדים בעזרת מתקן טיפוס ביתי?

איך לעודד פעילות גופנית אצל ילדים

שיתוף מאמר:

איך לעודד פעילות גופנית אצל ילדים בעזרת מתקן טיפוס ביתי?

איך לעודד פעילות גופנית אצל ילדים בעזרת מתקן טיפוס ביתי?
פעילות גופנית מהווה חלק קריטי מהתפתחות פיזיולוגית, שכלית ומנטאלית אצל ילדים ובני נוער.
ברעש הרקע שאנו חיים עם תעסוקה, סידורים ובעיות של היום יום שצצות להן כרעם ביום בהיר
אנחנו כהורים לא שמים לב ומפתחים אורח חיים לא בריא גם לעצמנו אבל עוד יותר חמור מזה לילדים שלנו ולבני המשפחה בבית. מומלץ לבדוק דרכים חדשות ומסקרנות ליצירת שגרה בריאה של פעילות גופנית עשירה ומגוונת כמובן שכל זה חייב להיות בשילוב תזונה נכונה, בריאה ומותאמת לגיל הילד.
מה הפתרון ליציאה מהמלכוד הזה? ואיך עושים את זה בתקופה שאנחנו חייבים להישאר בבית?
על כל זה ועל נושאים נוספים נענה במאמר זה, קדימה לא להתעצל – לקרוא (זה גם ספורט!)

במאמר נדבר על:

מה גורם לילדים להיות פחות פעילים?

מעט מדי פעילות גופנית קשורה קשר הדוק לאורח החיים. זה חל על ילדים ומבוגרים כאחד. מצב עבודה ולימוד בישיבה, בידור הקשור לבילוי מול מחשב או טלוויזיה הם הגורמים למחלות שונות במערכות השלד והשרירים. סיבה נוספת עשויה להיות גישה קשה לגני שעשועים או מגרשי משחקים בבתי ספר, שהם סגורים או רחוקים מדי מהבית. לבילוי באופן פחות פעיל יש השפעות שליליות הן על עמוד השדרה של הילד והן על נפשו. חוסר בפעילות גופנית בילדים טומן בחובו גם את הסיכון לעלייה במשקל – בעיות עם עודף משקל נוגעות יותר ויותר ילדים גם בעולם הרחב אבל במיוחד כאן אצלנו בישראל.

הסתכלת במראה לאחרונה? תנו לילדכם דוגמא טובה!

על מנת לפתח הרגל של פעילות גופנית קבועה אצל ילדים, זה לא מספיק רק לדבר על זה ולצעוק עליהם כל הזמן "אולי כבר תעזוב את הפורטנייט ותעשה קצת ספורט? משהו?!". צחוק בצד, כדאי להראות לילד כיצד לבלות באופן פעיל בכוחות עצמו ולעודד את הילד להיות פעיל יחד. אם נבלה בימים יפים שהשמש זורחת ומושלם לעשות ספורט בחוץ, במקום זה נבלה את היום בישיבה בבית – בוודאי שלא נלמד את הילד שלנו להיות פעיל באופן שיטתי ושלא נדבר על שגרה ספורטיבית. לשחק כדורגל יחד, לרכב על אופניים או לצאת לטיולים מאתגרים בטבע עם כל המשפחה, מלמדים את ילדינו שפעילות גופנית יכולה להיות זמן נהדר יחד ותהפוך עם הזמן לשגרת חיים אמיתית, יציבה וכזאת שהם יעבירו בוודאות לילדים שלהם כאשר יגיע הזמן והם יהיו הורים. פעילות גופנית היא הזדמנות נהדרת לחזק את קשרי המשפחה וללמד את ילדכם להפיג מתחים ולחץ באמצעות תנועה, מאמץ וחשיבה טקטית.

איך שימוש יום יומי במתקן טיפוס ביתי מגביר פעילות גופנית אצל ילדים?

ישנם יתרונות רבים של פעילות גופנית עם מתקן טיפוס ביתי או בשמו האחר מתקן נינג'ה, מתקן התעמלות. אלה כוללים ניטור מתמיד של משקל הילד, חיזוק המצב ושיפור יעילות הגוף, ביטול ליקויי יציבה וחמצון כללי של הגוף. בנוסף לכל אלה, פעילות גופנית קבועה על קיר טיפוס משפיעה לטובה כמעט על כל מערכת בגוף האדם. התנועה תלמד את ילדך התמדה, ריכוז ומשמעת עצמית. אימון על קיר טיפוס ביתי לא צריך להיות אינטנסיבי וארוך בכדי להביא לתוצאות גלויות. עלינו לזכור כי הרגלים בריאים נוצרים בצורה הכי קלה בילדות, והתפתחותם מביאה תשוקה לתנועה בבגרות.

למה אתם חייבים גם אצלכם מתקן טיפוס ביתי?

שילוב משחק עם פעילות גופנית צריך להיות טבעי מכיוון שיש לו השפעה רבה על נפש הילד. על מנת שהילד יוכל להזרים את האנרגיה שלו, אתם לא צריכים לצאת כל יום למגרש המשחקים – נסו שיהיה לכם גן שעשועים בחדר של הילד! זהו פתרון אידיאלי למצבים בהם אתה כהורה מעוניין לוודא שהילד שלך יעשה פעילות גופנית גם שאתה עסוק בפעילות השוטפת ובלחץ של היום יום (כן, גם שיש משחק חשוב ובא לכם שהילדים ישחקו בחדר עם החברים שלהם). במקום לזרוק להם שלטים ולתת להם לשחק פיפא כאשר הם מהופנטים מול המסך וישנים גרוע בלילה, העניקו להם את האפשרות ליהנות מזמן איכות של משחק מהנה תוך זה שהם לא מוותרים על פעילות גופנית חשובה ומגוונת. קירות הטיפוס של פלייספורטס יעניקו למשפחה מרחב קסום ומקום מגניב שהילדים יכולים להתלהב ולהראות לכל החברים. קבלו במחיאות כפיים את הכוכבת החדשה של הבית מתקן הטיפוס של פלייספורטס, הילדים ישנו מצוין בלילה 🙂